Friday, 9 November 2018

# Sharing # ဘာသာျပန္

မနက္ခင္းမွာ အလုပ္ေတြ ျပီးေျမာက္ေစဖို့ +++

မနက္အလုပ္ကိုေရာက္တာနဲ့ ေကာ္ဖီခြက္ကေလးကိုင္၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ့ စကားစျမည္ေျပာျပီး email ေတြ စစ္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အလုပ္ထဲကတစ္ေန့တာရဲ့ ပထမနာရီဟာ ကုန္ဆံုးသြားမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ပိုျပီးေတာ့ အလုပ္ျပီးေျမာက္နိုင္မယ့္ မနက္ခင္းေတြျဖစ္ဖို့ နည္းလမ္းေတြက ဘာေတြပါလဲ ..။
 ============================

၁။ အလုပ္မသြားခင္ မနက္စာစားပါ။
ကိုယ့္ရဲ့မနက္စာကို ရံုးခန္းထဲေရာက္မွ စားဖို့ မေစာင့္ပါနဲ့။ ကြန္ပ်ူတာေရွ့မွာ စားစရာနဲ့ေကာ္ဖီခြက္နဲ့အတူ ထိုင္မိရင္ အေရးၾကီးတဲ့အလုပ္ေတြကို ခ်က္ခ်င္းလုပ္မယ့္အစား Blog ေတြဖတ္တာ၊ Facebook လိုမ်ိုး ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြၾကည့္တာမ်ိုး အခ်ိန္ျဖုန္းမယ့္အလုပ္ေတြက္ို လုပ္မိေစပါလိမ့္မယ္။ လက္ထဲမွာ ဇြန္းတစ္ေခ်ာင္းရွိေနရင္ အလုပ္ကိုေသခ်ာမလုပ္ျဖစ္ဘဲ အျခားအရာေတြပဲ လုပ္ျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္နွစ္ဖက္စလံုး ကြန္ပ်ူတာကီးဘုတ္ေပါ္မွာ ရွိေနေစျခင္းက ပိုျပီးအလုပ္ျဖစ္ေစမယ္မဟုတ္လား။

၂။ အမွန္တကယ္လုပ္မယ့္အရာေတြကို စာရင္းျပုစုပါ။
လူအေတာ္မ်ားမ်ားက လြယ္လြယ္ကူကူလုပ္လို့ရတဲ့အလုပ္ေတြကို စာရင္းရဲ့အေပါ္ဆံုးမွာ ထားတတ္ၾကတယ္။ အဲဒါမွသာ အဲဒီအလုပ္ေတြျပီးသြားခဲ့ရင္ စိတ္ထဲေနလို့ပိုေကာင္းၾကတာမ်ိုး ခံစားတတ္ၾကတာကိုး။ အဲဒါမ်ိုးက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလးစားမွု၊ အထင္ၾကီးမွုတိုးေစဖို့ ကူညီရံုသက္သက္ပဲမို့ အလုပ္ေတြျပီးေျမာက္ေစတာမ်ိုး မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအစား ကိုယ့္ရဲ့ လုပ္ရမယ့္စာရင္းမွာ ေရရွည္ရည္မွန္းခ်က္အတြက္ အေရးၾကီးဆံုးလုပ္ရမယ့္အရာေတြကို ထိပ္မွာထားၿပီး ေန့စဥ္ရည္မွန္းခ်က္ေတြအတြက္ကေတာ့ အဲဒီအေရးၾကီးတဲ့အရာေတြကို ဘယ္လိုျပီးေအာင္လုပ္မလဲဆိုတာမ်ိုး စီစဥ္ထားသင့္ပါတယ္။ ေန့စဥ္အလုပ္ေတြဆိုတာက တိက်ရမယ္၊ တိုင္းတာလို့ရရမယ္၊ ေရာက္ေအာင္သြားနုိင္တာမ်ိုးျဖစ္ရမယ္၊ အမွန္တကယ္လုပ္နိုင္တာမ်ိုးျဖစ္ရမယ္၊ ျပီးေတာ့ အခ်ိန္ဇယားလည္းရွိဖို့ လိုပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့အခ်ိန္ကို အမွန္တကယ္သိဖို့လိုသလို အလုပ္တစ္ခုက ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲဆိုတာကိုမွန္းနိုင္ျခင္းက ကိုယ္ရည္ရြယ္ထားတဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို ျပီးေျမာက္ဖို့ ပိုေသခ်ာေစပါလိမ့္မယ္။

၃။ Timer ထားပါ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဆက္မျပတ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္တစ္ခုရဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြအတြင္းမွာေရာက္ေနေအာင္ တြန္းအားေပးပါ။ မိနစ္ ၅၀ စာေလာက္ timer ေပးထားျခင္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဲလိုမ်ိုးျဖစ္ေနေအာင္ လံုေလာက္တဲ့အခ်ိန္တစ္ခုပါပဲ ။ ျပီးမွသာ ေနာက္ထပ္အလုပ္ဆက္မလုပ္ခင္ ၁၀ မိနစ္ေလာက္နားေပါ့။ အခုေခတ္ဖုန္းေတြမွာ stopwatches လိုမ်ိုး အခ်ိန္မွတ္နိုင္တဲ့ application ေတြပါတယ္ဆိုေပမယ့္ ပညာရွင္ေတြကေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာသံုးတဲ့ timer လိုမ်ိုး၊ ရိုးရိုးနာရီလိုမ်ိုးကိုသာ သံုးဖို့အၾကံျပုထားၾကပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ အခ်ိန္ၾကည့္ဖို့ ဖုန္းကိုင္မိလိုက္တာနဲ့ အျခား application ေတြပါသြားၾကည့္မိရင္ ကိုယ့္အခ်ိန္ေတြ ပဲ့ပါသြားနိုင္တယ္မလား။

၄။ အေရးႀကီးတယ္လို့ ထင္တဲ့အလုပ္ကေနစလုပ္ပါ။
Email စစ္တာ၊ social media သံုးတာမ်ိုးကို စလုပ္မယ့္အစား ဘာလုပ္ဖို့အေရးႀကီးဆံုးလဲဆိုတာ အရင္ဆန္းစစ္ပါ။ အေရးၾကီးတယ္လို့ယူဆတဲ့အလုပ္ကို အရင္ဆံုးေျဖရွင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီအလုပ္က ကိုယ့္ကို စိတ္ရွုပ္ေစမယ့္အလုပ္မ်ိုးလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကိုသာ ျပီးေအာင္လုပ္လိုက္နို္င္ရင္ စိတ္ပူပန္မွု၊ ဖိစီးမွုေတြေလ်ာ့က်သြားၿပီး တစ္ေန့တာလံုးကို သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။

၅။ notifications ေတြကို ပိတ္ထားလိုက္ပါ။
ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြကိုစစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဦးေနွာက္က ဒိုဖာမင္လို့ေခါ္တဲ့ဓါတ္တစ္ခုထြက္ေစျပီး notification ေတြက စိတ္ဝင္စားစရာမပါဘူးဆိုရင္ေတာင္မွပဲ ဆက္သံုးခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနေစပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို အေနွာင့္အယွက္ျဖစ္ဖြယ္စိတ္ကိုေရွာင္နိုင္ဖို့ဆိုရင္ေတာ့ ဖုန္းကို silent mood ထားရုံသာမဟုတ္ဘဲ notifications ေတြကို ပိတ္ထားလိုက္ပါ။


၆။ ေကာ္ဖီမေသာက္ပါနဲ့။
ကဖင္းဓါတ္က အေရးၾကီးတဲ့အလုပ္ေတြလုပ္ဖို့ စြမ္းအင္ေတြ တိုးေစတယ္၊ လန္းဆန္းေစနိုင္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း လန္းလန္းဆန္းဆန္းရွိေနဆဲ မနက္ခင္းမွာ ေကာ္ဖီေသာက္တာထက္ လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္မွေသာက္တာက အခ်ိန္ကို ျဖဳန္းတီးရာမက်ဘူးမဟုတ္လား။

၇။ ျငိမ့္ေညာင္းတဲ့သံစဥ္ေတြ နားဆင္ပါ။

နားၾကပ္တပ္ထားမယ္ဆိုရင္ အျပင္ဘက္က အေနွာင့္အယွက္သံေတြ မၾကားရေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိေရပန္းစားေနတဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ ကိုယ့္အၾကိုက္သံစဥ္ေတြေတာ့ မဖြင့္မိပါေစနဲ့။ သီခ်င္းထဲေမ်ာပါသြားၿပီး အလုပ္မတြင္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအစား spa မွာ ၾကားရတတ္တဲ့ သံစဥ္မ်ိုးေလးေတြ၊ အျဖဴေရာင္အသံေလးေတြဟာ ဦးေနွာက္ရဲ့ ၾကည္လင္ျငိမ္းခ်မ္းေစပါလိမ့္မယ္။

၈။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားတယ္လို့ မွတ္ယူထားပါ။
တစ္ေန့တာရဲ့ စည္းခ်က္ထဲမေမ်ာခင္ ပ်င္းစရာေကာင္းတဲ့ assignments. ေတြကို စတင္လုပ္ကိုင္ဖို့ ခက္ခဲနိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္အားျမွင့္တင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္လို့ ခံစားရတဲ့ အလုပ္ကေန စတင္လုပ္ကိုင္ပါ။ အခ်ို့လူေတြ  ဘာေၾကာင့္အလုပ္ေတြအမ်ားၾကီးျပီးေျမာက္ၾကသလဲဆိုတဲ့အေၾကာင္းက သူတို့ဘာေတြလုပ္ေနတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာကို ေလးေလးနက္နက္ေတြးဖို့ သူတို့ကုိယ္သူတို့ တြန္းအားေပးလို့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလိုသာေတြးလိုက္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္ေတြအလြယ္တကူလုပ္ဖို့ စိတ္ခြန္အားေတြ ရလာမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၉။ တစ္ခုခုကို ဖန္တီးပါ။
မနက္ခင္းေတြမွာ သင့္ဦးေနွာက္ရဲ့ က်ိုးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မွုရွိရွိေတြးေတာနိုင္တဲ့အစိတ္အပိုင္းက ပိုျပီးအလုပ္လုပ္နိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အျခားသူေတြက သင့္ရဲ့စိတ္ကူးကို ဘယ္လိုထင္မလဲဆိုတာမ်ိုး ဂရုစိုက္မွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ဆန္းသစ္တဲ့စိတ္ကူးေတြကို ပိုၿပီး လုပ္ခ်င္စိတ္မ်ားေနပါလိမ့္မယ္။ သင့္မွာ စြမ္းအင္ေတြ ပံုမွန္ထက္ နည္းေနတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွပဲ မနက္ခင္းေတြမွာေတာ့ အေကာင္းဆံုးဖန္တီးမွုေတြကို လုပ္နိုင္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


No comments:

Follow Us @soratemplates