Thursday, 4 January 2018

# Book Review

ဖတ္မိသမွ် +++

အားလံုးပဲ မဂၤလာႏွစ္သစ္ပါေနာ္ ..။ ၂၀၁၈ ခုနွစ္ထဲကို ၄ ရက္ေတာင္ ေရာက္လာလို႔ ဒီေန႔ဆိုရင္ ႏွစ္ (၇၀)ေျမာက္ လြတ္လပ္ေရးေန့ေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီေလ..။ ေနရာအႏွံ့မွာ လြတ္လပ္ေရးေန႔အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတြ လုပ္တာ ျမိုင္ျမိုင္ဆိုင္ဆိုင္ပါပဲ ..။


၂၀၁၈ မေရာက္ခင္က ႏွစ္သစ္မွာေတာ့ စာဖတ္တာနဲ့ စာေရးတာကို တိုးတက္ေအာင္ ၾကိုးစားမယ္လို႔ ရည္ရြယ္ထားခဲ့တယ္ …။ ဒီေန့ဆိုရင္ မနက္ကတည္းက စာထိုင္ဖတ္လိုက္တာ အရင္ဖတ္လက္စ တစ္အုပ္ကို လက္စသတ္တာရယ္၊ အသစ္ ၂ အုပ္ရယ္ ၃ အုပ္ဖတ္ျပီးခဲ့တယ္…။ အရင္ရက္ေတြတုန္းက ဆရာတကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ စြန့္ခြာရသည့္ေႏြညမ်ား ဆိုတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္ခဲ့တယ္ ..။ အခုဖတ္ျဖစ္တာက ဆရာျမသန္းတင့္ဘာသာျပန္ထားတဲ့ ေမွာ္ရံုေတာမွာ ေမာလွျပီရယ္၊ ဆရာမ ၾကည္ေအးရဲ႕ စာအုပ္ ၂ အုပ္ျဖစ္တဲ့ ကြၽန္မပညာသည္၊ အျပင္ကလူ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ျဖစ္တယ္ ..။ စာအုပ္အားလံုးမွာ တူတာက အဓိကဇာတ္ေကာင္ေတြက အႏုပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ေနတာပါပဲ ..။ ဂီတရယ္၊ ပန္းခ်ီပညာရွင္ေတြေပါ့ ..။


ဆရာ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္စာအုပ္ေတြကို ၾကိုက္တဲ့အဓိကအခ်က္က သူ႔ေခတ္ကိုထင္ဟပ္ေစတာရယ္၊ အေၾကာင္းအရာကို မ်က္လံုးထဲမွာ ပံုေဖာ္နိုင္ေအာင္ အေသးစိတ္ေရးဖြဲ့တတ္တဲ့ အဖြဲ့အႏဲြ႔အေရးအသားေတြကိုပါ …။ ဆရာ့စာအုပ္ကိုဖတ္လိုက္ရင္ ကိုယ္မသိမမီလိုက္တဲ့ ေခတ္ကာကတစ္ခုထဲမွာ ကိုယ္တိုင္လိုက္ပါစီးေမ်ာေနရသလို ခံစားမိတယ္ …။ အခုဖတ္ျဖစ္တဲ့စာအုပ္ဆိုရင္ အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဂီတနဲ့ပတ္သက္တာဆိုေတာ့ ကိုယ္မကြၽမ္းဝင္တဲ့နယ္ပယ္အေၾကာင္းကို တေစ့တေစာင္းေတာ့ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္သြားေစတယ္ ..။ ေနာက္တစ္ခု ဒီစာအုပ္ကေန သိလိုက္ရတဲ့ အက်ိုးရွိတဲ့တစ္စံုတရာကေတာ့ စာအုပ္နဲ့ ရုပ္ရွင္ရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ကို ေျပာျပထားတာပါ ..။ ဝတၳုမွာဆိုရင္ ပံုေျပာသူပါတာကို စာဖတ္တဲ့သူက ျမင္ရျပီး ရုပ္ရွင္မွာေတာ့ ဒါရိုက္တာက ပံုေျပာသူျဖစ္ၿပီး ၾကည့္ရွု႕သူေတြက ပံုေျပာသူရွိေနမွန္း လံုးဝမသိဘူးလို့ဆိုပါတယ္ …။ ရုပ္ရွင္မွာက ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္၊ မ်က္စိအျမင္နဲ့ပဲ ပရိသတ္ကို ခ်ိတ္ဆက္ျပသြားတာမဟုတ္လား…။ ဝတၳုမွာေတာ့ ပံုေျပာသူဆိုတာ အခ်ို႕စာအုပ္ေတြမွာ အျပင္က စာေရးသူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေနတတ္ၿပီး အခ်ို႕စာအုပ္ေတြမွာေတာ့့ ဇာတ္လမ္းထဲက ဇာတ္ေကာင္တစ္ခုုခုျဖစ္ေနတတ္တယ္ …။ က်မဖတ္မိသေလာက္ ေနရာေဒသ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ စတာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ဖြဲ့ႏြဲ့ေရးတဲ့စာေရးဆရာေတြထဲမွာ ဆရာ့ကိုေတာ့ မီသူမရွိေသးဘူးထင္တယ္ …။ ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာ့ မဖတ္ရေသးဘဲ က်န္ေနေသးတဲ့ ဆရာ့စာအုပ္ေတြကို ရွာဖတ္မယ္လို့ စိတ္ကူးထားတယ္ …။

ဆရာျမသန္းတင့္ဘာသာျပန္တဲ့ ေမွာ္ရံုေတာမွာေမာလွၿပီဆိုတဲ့စာအုပ္ကလည္း သူ့ေခတ္သူ့အခါကို ထင္ဟပ္ျပေနေလရဲ႕။ တခ်ိန္က ျပင္သစ္ေတြ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ဖူးတဲ့ တဟီတီဆိုတဲ့ ကြၽန္းေလးေပါ္မွာ ဇာတ္ျမွုပ္သြားခဲ့တဲ့ ျပင္သစ္ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕အေၾကာင္းကို ေရးဖြဲ့ထားတာပါ …။ အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ဆိုတာက သာမာန္လူေတြရဲ့ ေတြးေခါ္ပံုနဲ့ မတူတာကိုလည္း ႏွုိင္းယွဥ္ျပထားသလို အနုပညာသမားတစ္ေယာက္အတြက္ ေက်ာ္္ၾကားမွု၊ ေငြေၾကးၾကြယ္ဝမွုထက္ သူ့ရဲ့အႏုပညာအေပါ္ရူးသြပ္မွုကသာ အေရးအၾကီးဆံုးဆိုတာကိုလည္း မီးေမာင္းထိုးျပထားပါတယ္ ..။ ေနာက္တစ္ခုအေရးအၾကီးဆံုးက တစ္ခုခုကို စိတ္ႏွစ္လုပ္ေဆာင္ဖို့ဆိုရင္ အာရံုသက္ဝင္မွု ဒါမွမဟုတ္ စ်ာန္ဝင္စားမွုလို့ ကြၽန္မတို့ေျပာေလ့ရွိၾကတဲ့အရာပါ ..။ အဲဒီလို စ်ာန္ဝင္စားမွုရွိမွပဲ ေျပာင္ေျမာက္လွတဲ့အႏုပညာလက္ရာေတြ ဖန္တီးဖို့ျဖစ္ႏိုင္မွာမဟုတ္လား …။ ဇာတ္ေဆာင္ ပန္းခ်ီဆရာေဂါ္ဂင္ကေတာ့ သူ႔အႏုပညာေတြဖန္တီးဖို့ သူ့ကို စ်ာန္ဝင္စားမွုေပးနိုင္တဲ့ေနရာကို ရွာေဖြေနထိုင္ရင္း ကြၽန္းနိုင္ငံေလးတစ္ခုေပါ္မွာ ဇာတ္ျမွုပ္ေနထိုင္သြားခဲ့ပါတယ္ ..။ သူ႔ရဲ႕အတၳုပတၲိကိုဖတ္ရင္း သူေရးခဲ့တဲ့ပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည့္ရင္း ပန္းခ်ီေတြေတာင္ ဆြဲခ်င္စိတ္ေပါက္လာမိတယ္ …။ ပန္းခ်ီနဲ့ပတ္သက္ျပီး ေရးထားတဲ့အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခုကိုလည္း သေဘာက်မိတယ္ ..။ "ပန္းခ်ီကားေတြဟာ အထီးက်န္ဘဝကို ေျဖသိမ့္ေပးသူျဖစ္တယ္ ။ ေနာက္က်ိေနတဲ့စိတ္ကို ၾကည္လင္ေအာင္ လုပ္ေပးသူျဖစ္တယ္ ။ အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ အေတြးအေခါ္အတြက္ ျပတင္းေပါက္ေတြျဖစ္တယ္။ စာအုပ္ေတြ၊ သမိုင္းေတြ၊ တရားစာေတြျဖစ္တယ္။ ပန္းခ်ီကားေတြကိုဖတ္ရင္ စာရြက္လွန္ရတဲ့ဒုကၡေတာင္ ခံစရာမလိုဘူး။" 

ေနာက္ဖတ္ျဖစ္တဲ့ဆရာမၾကီး ၾကည္ေအးရဲ႕စာအုပ္ ၂ အုပ္အေၾကာင္းေတာ့ မေရးေတာ့ပါဘူးေနာ္ ..။ ကြၽန္မအၾကိုက္ဆံုးစာေရးဆရာမေတြထဲမွာ ထိပ္ဆံုးကပါတဲ့ဆရာမၾကည္ေအးရဲ့စာအုပ္ေတြအားလံုးကိုလည္း ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ရဦးမယ္ ..။


No comments:

Follow Us @soratemplates