Saturday, 15 July 2017

# Food # ဘာသာျပန္

All about coffee ~~

ဒီပို့စ္ေလးရဲ႕ ျဖစ္တည္ရာက reader's digest က ေဆာင္းပါးတစ္ခုကေန အစျပုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ..။ ဒီေန့ အဲဒီက ပို့စ္အသစ္ေတြ ၾကည့္ရင္းနဲ့ ေကာ္ဖီနဲ့ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေလးကို ေတြ့မိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ..။ ေျပာရရင္ reader's digest က က်မအၾကိုက္ဆံုး website ေတြထဲက တစ္ခုပါ ..။ အဲဒီမွာ ရသအစံု ဗဟုသုတအစံုကို ေဖာ္ျပေပးေလ့ရွိလို့ ေန့တိုင္းနီးပါးဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ ..။ စာေရးသူေတြကလည္း အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ တစ္ရက္ကို ပို့စ္ ၂၀ ေလာက္ေတာင္ အသစ္တက္တယ္ထင္တယ္ ..။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ reader's digest စာအုပ္ကေလးေတြ ဖတ္ၿပီး တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ ဘာသာျပန္ျဖစ္ခဲ့ေသးတာပါ့ ..။ ေဘးနားမွာ Oxford Dictionary စာအုပ္အထူၾကီးထားၿပီး အလုပ္ေတြ ရွုပ္ေနခဲ့ဖူးတယ္ ..။ အခုေတာ့ website မွာ ကိုယ္သိခ်င္တာေလးပဲ ေရြးဖတ္ျဖစ္ေတာ့တယ္ ..။ အၾကိုက္ဆံုးက Health and Food posts ေတြပါ ..။

ထားပါေတာ့။ ေကာ္ဖီေဆာင္းပါးေလးအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရရင္ ေကာ္ဖီခေရဇီတို့အတြက္ သတင္းေကာင္းတစ္ခုပါပဲ ..။ ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္းက လူအမ်ားသိၿပီးျဖစ္တဲ့ မွတ္ညဏ္တိုးတက္ေစၿပီး ဦးေႏွာက္နဲ့ပတ္သက္တဲ့ မွတ္ညဏ္ခ်ို့ယြင္းတာ၊ အတိတ္ေမ့တာစတဲ့ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ေပးရံုမက အသက္ကိုပါ ရွည္ေစပါသတဲ့..။ ေဆးပညာနဲ့ပတ္သက္တဲ့ ဂ်ာနယ္တစ္ခုမွာ ေလာေလာလတ္လတ္ published လုပ္ထားတဲ့ ေလ့လာမွု ၂ ခုကေန အဲဒီအခ်က္ကို အတည္ျပုခဲ့တာပါတဲ့..။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ ဥေရာပ ၁၀ ႏိုင္ငံက လူေပါင္း ၅ သိန္း ၂ ေသာင္းကို စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့တာျဖစ္ပါသတဲ့ ..။ အဲဒီ သုေတသနမွာေတာ့ ေကာ္ဖီေသာက္တဲ့လူေတြအေနနဲ့ အသည္းေရာဂါ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသတာမ်ိုး၊ ကင္ဆာ၊ အစာအိမ္နဲ့ အသက္ရွုလမ္းေၾကာင္း၊ အူလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေရာဂါမ်ိုးေတြေၾကာင့္ ေသဆံုးႏိုင္ေျခကို သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္လို့ ေတြ့ရွိထားတယ္လို့ သိရပါတယ္ ..။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံနဲ့တစ္ႏိုင္ငံ၊ လူတစ္ဦးနဲ့တစ္ဦးၾကားမွာ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္တဲ့စနစ္၊ ေသာက္တဲ့ပံုစံေတြ ျခားနားေပမယ့္လည္း ေကာ္ဖီနဲ့ ေသဆံုးႏွုန္း/ေသဆံုးနိုင္ေျခဆက္စပ္မွုကေတာ့ အေပါ္က ေျပာခဲ့သလို အားလံုးဆင္တူပါပဲလို့ ဆိုပါတယ္ ..။ ဒါေပမယ့္ ဒီသုေတသနက ဥေရာပႏုိင္ငံေတြမွာပဲ လုပ္တာျဖစ္လို့ သူတို့ဆီက ေကာ္ဖီေဖ်ာ္တဲ့ပံုစံက သၾကားထည့့္ေလ့မရွိဘူးဆိုတာေလးေတာ့ ရွိတာေပါ့ေနာ္ ..။ ကိုယ္ေတြဆီက ေကာ္ဖီမစ္ထုပ္ေတြလို ေကာ္ဖီမွုန့္ကနည္းနည္း၊ အျခားမသိတဲ့အမွုန့္ေတြကမ်ားမ်ား၊ သၾကားေတြက အထုပ္တစ္ဝက္ေလာက္ရွိေနတာမ်ိုးေတြကေတာ့ မ်ားမ်ားေသာက္ေလ၊ မ်ားမ်ားေရာဂါရေလမို့ ေသဆံုးႏိုင္ေျခမ်ားေလဆိုတဲ့ အေျဖပဲ ထြက္မွာျဖစ္ပါတယ္ရွင္ 😂😂😂။

 ေနာက္ထပ္သုေတသနတစ္ခုမွာေတာ့ လူေပါင္း ၂ သိန္းေလာက္ကို စစ္တမ္းေကာက္ရာမွာ ေကာ္ဖီေသာက္ျခင္းက အသက္ရွည္ျခင္းကို ၁၈% ေလာက္ထိ တိုးေစတယ္လို့ ေတြ့ရပါတယ္ ။ဒီသုေတသနမွာဆိုလည္း အထက္ကတစ္ခုလိုပါပဲ ။ စစ္တမ္းထဲမွာပါတဲ့လူေတြဟာ လူမ်ိုး၊ အသားအေရာင္၊ လူေနမွုပံုစံ၊ စားေသာက္မွုပံုစံေတြ ကြဲျပားေပမယ့္လည္း ေကာ္ဖီနဲ့ အသက္ရွည္ႏွုန္းဆက္စပ္မွုမွာေတာ့ ရလဒ္က တူတူပဲျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ့ရပါသတဲ့ .။

ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့သက္တမ္းကို ဆြဲဆန့္ဖို့အတြက္ ေကာ္ဖီက ဘယ္ႏွစ္ခြက္ေလာက္ထိ ေသာက္ဖို့ လိုအပ္အပ္ပါမလဲ ..။  ဥေရာပက ေလ့လာမွုတစ္ခုမွာပဲ ေဖာ္ျပထားတာက တစ္ေန့ကို ေကာ္ဖီ ၃ ခြက္နဲ့အထက္ေသာက္သူေတြဟာ ေကာ္ဖီလံုးဝမေသာက္သူေတြထက္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေသဆံုးႏိုင္ေျခပိုနည္းတယ္လို့ ဆိုပါတယ္ ..။ ေနာက္ထပ္သုေတသနတစ္ခုက ထပ္ျဖည့္စြက္ထားတာကေတာ့ တစ္ရက္ကို ေကာ္ဖီ ၂ ခြက္ကေန ၄ ခြက္ထိ ေသာက္သူေတြဟာ အေပါ္က ေျပာခဲ့တဲ့ ေကာ္ဖီနဲ့ပတ္သက္တဲ့ ေကာင္းက်ိုးေတြကို ရရွိတတ္ၾကပါတယ္တဲ့ ..။

အခ်ူပ္ဆိုရရင္ေတာ့ ေကာ္ဖီက လူေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပုေစပါတယ္..။ စာလုပ္ရသူေတြ၊ အလုပ္လုပ္သူေတြဆို ပိုသိသာပါတယ္ ..။ ဦးေႏွာက္ပင္ပန္းလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာ္ဖီေလးေသာက္ၿပီး refresh ျပန္လုပ္လိုက္ရင္ ကဖင္းဓါတ္ေၾကာင့္ ျပန္လန္းဆန္းလာတယ္မဟုတ္လား..။ အေရးၾကီးဆံုးက ေကာ္ဖီစစ္ဖို့၊ သျကားနည္းနိုင္သမွ်နည္းဖို့ ညေနေစာင္းကစၿပီး မေသာက္ဖို့ေတာ့ လိုပါတယ္ ..။ ေျပာရရင္ေတာ့ ေကာ္ဖီတကယ္ၾကိုက္တဲ့သူဆိုတာ ေကာ္ဖီထဲ သျကားအရသာရမိရံုနဲ့ ဆက္မေသာက္ခ်င္သူမ်ား ျဖစ္သြားၾကပါတယ္ ...။ သၾကားက က်န္းမာေရးနဲ့ မညီညြတ္ရံုမက ေကာ္ဖီရဲ့တကယ့္အရသာကို ဖ်က္ဆီးပစ္တယ္လို့ ခံစားရတယ္ ..။ အဲ ... ေကာ္ဖီထဲ သၾကားထည့္ေသာက္မွဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ ေကာ္ဖီရဲ့တကယ့္အရသာကို မသိေသးတဲ့သူတစ္ေယာက္၊ ေကာ္ဖီေသာက္သူတစ္ေယာက္သာျဖစ္ၿပီး ေကာ္ဖီၾကိုက္သူ/ေကာ္ဖီခ်စ္သူတစ္ေယာက္ လံုးဝမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ရဲရဲၾကီးေျပာရဲပါတယ္ ..။

ေကာ္ဖီေဖ်ာ္တဲ့အမ်ိုးအစားမ်ားစြာရွိရာမွာ က်မကေတာ့ အားလံုးလိုလိုကို ၾကိုက္ပါတယ္ ..။ ဒါေပမယ့္လည္း အမ်ိုးအစားအားလံုးကိုေတာ့ ေသခ်ာေတာ့မသိဘူးေပါ့ေလ..။ တစ္ရက္နဲ့တစ္ရက္ကလည္း အသစ္ေတြက ထပ္ထပ္ထြက္ေနတာကိုး..။ အဲလိုဆိုေတာ့ ဆိုင္ေတြေရာက္ရင္ က်မ အမ်ားအားျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္တာက cappuccino ပါ ..။ အျမွုပ္ေလးေတြပါတာကို သေဘာက်တာ..။ တခါတေလ espresso လည္း ေသာက္ျဖစ္ပါတယ္ ..။ ဒါေပမယ့္ espresso ထက္ နု့ိပါတဲ့ latte ကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ျဖစ္တယ္။ တခါတခါ နို့ရဲ့ ဆိမ့္တဲ့အရသာရယ္ ေကာ္ဖီရဲ့ ခါးတဲ့အရသာရယ္ တဲြစပ္မွုကို သေဘာက်လို့ပါ ..။ တစ္ရက္ကို ေကာ္ဖီ ၂ ခြက္ကေတာ့ ပံုမွန္ေသာက္ျဖစ္ပါတယ္ ..။ မနက္စာစားခ်ိန္မွာ နြားနို့တစ္ဝက္ ေရတစ္ဝက္ကို တစ္ခြက္စာက်ိုၿပီး ေကာ္ဖီနဲ့ ေဖ်ာ္ေသာက္ျဖစ္ပါတယ္ ..။ ႏြားနို့ကို ဒီအတိုင္းထည့္တာထက္ က်ိုလိုက္တာက ပိုေမႊးၿပီး ဆိမ့္တယ္လို့ ခံစားရတယ္ ...။ ေန့လည္ပိုင္း ၂ နာရီေလာက္မွာေတာ့ ဘာမွမပါတဲ့ ေကာ္ဖီစစ္စစ္တစ္ခြက္ ေသာက္ျဖစ္ပါတယ္ ..။

ေအာက္က ပံုေတြက ေကာ္ဖီေသာက္ရင္း ရိုက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပံုေလးေတြေပါ့ .. ☕☕☕🍰🍞🍟














reference link>> http://www.rd.com/health/healthy-eating/coffee-health-benefits-longer-life/

Thanks for coming here today 💕💞💫

No comments:

Follow Us @soratemplates